Távkonzultáció

Szerző: Neurológiai Központ | Létrehozva: 2020.04.07 12:12 | Módosítva: 2020.04.08 16:41

Az elmúlt években, mind az állami, mind a magán egészségügyi szolgáltatók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek és egyre több ponton vezetik be a távolból igénybe vehető szolgáltatásokat. Ilyen például az online időpontfoglalás vagy különböző vizsgálatok eredményeinek továbbítása e-mailben, vagy egyéb online felületeken. A személyes adatok védelme érdekében mostanra már jól kidolgozott, zárt rendszerek állnak rendelkezésre, nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelen kezekbe kerülnek adataink. A klasszikus értelembe vett orvosi vizsgálat-konzultáció területén is jogos az igény – miért ne lehetne személyes kontaktus nélkül lefolytatni egy orvosi konzultációt?

Gondoljunk bele, hogy heteket vagy akár hónapokat várunk egy orvosi konzultációra, de egy váratlan esemény felülírja, hogy megjelenjünk az előre lefoglalt időpontban.

Az egészségügy mely területén alkalmazható távkonzultáció?

Természetesen vannak olyan szakterületek, amelyeknél ez nem elképzelhető, azonban rengeteg tünet, vagy már kezelt betegség esetén fontosabb, hogy szakemberrel beszéljünk, kérdéseinkre választ kapjunk, a kezelés leállítása vagy folytatása mellett dönthessünk és mind ehhez nem szükséges semmilyen speciális eszköz vagy beavatkozás.

Az orvosi távkonzultáció lehetséges formái

• telefonos konzultáció
  • skype hívás – online
  • e-mailben történő konzultáció

A távkonzultáció minden esetben fizetős szolgáltatás, melynek feltételei:

• a távkonzultáció módja előre egyeztetetésre kerül a szakorvossal
  • időpontfoglalás mindenképpen szükséges – ez online is lehetséges
  • konzultáció díjának előre kifizetése

Lehetséges fizetési módok:

• átutalás előre
  • készpénzes fizetés előre, egy korábbi vizsgálat vagy konzultáció során

Online időpontfoglalás menete távkonzultáció esetén

• Online foglalás esetén a megjegyzés rovatban szükséges feltüntetni a távkonzultációs igényt, illetve a panaszokat, amellyel érkezik
  • Az online időpont foglaló felületen Ön is láthatja, hogy melyik orvosunk milyen módon végez konzultációt az adott napon (távkonzultáció / rendelői vizit)

távkonzultáció-neurológia

• Aki csak távkonzultációt végez, ott nem is lát más lehetőséget a konzultáció típusnál, az időpont kiválasztása után
  • Aki csak személyes konzultációt végez rendelőnkben, ott nem is lát más lehetőséget a konzultáció típusainál
  • Egyes szakorvosainknál mind a két konzultációs típus megoldható. Ebben ez esetben Ön választhatja ki, hogy melyiket szeretné. Fontos, hogy az egyes rendelési napokon eltérő rendelési típusokkal találkozat a szakorvosknál!
  • Időpontfoglalás után asszisztenseink felveszik Önnel a kapcsolatot, hogy megbeszélhessék a részleteket, illetve a további teendőket
  • Leleteit, korábbi ambuláns lapjait is szükséges látnia a kezlőorvosnak:
    • Ha már járt nálunk, akkor Prima Medica Ügyfélkapujába töltse fel leleteit, melyek nem nálunk készültek, és a központi rendszerünkben nem érhetőek el. Így szakorvosi vizit során látni fogja
    • Ha Ön még nem járt nálunk, akkor igényeljen Ön is Prima Medica Ügyfélkaput, illetve juttassa el a leleteit az asszisztensek által megadott e-mail címre

Mik a távkonzultáció előnyei?

• Idő és költségtakarékos megoldás – kiváltképpen, ha távol esik az orvosi rendelés az otthonunktól
  • Kényelmes
  • Akár külföldön tartózkodás esetén is igénybe vehető
  • Nem kell külön felárat fizetni

Az alábbi eszközök bármelyike alkalmas lehet egy orvosi távkonzultációhoz

• Telefon (mobiltelefon vagy vezetékes telefon egyaránt lehet)
  • Okos telefon
  • Asztali vagy hordozható PC (laptop, tablet, számítógép, stb..)

Mely orvosainkhoz jelentkezhet be távkonzultációra?

Milyen panaszokkal lehetséges távkonzultációra jelentkezni?

• Alvással kapcsolatos problémák
    • alvászavar
    • álmatlanság
    • éjszakai légzéskimaradás
  • Nyugtalan láb szindróma
  • Fejfájás

Dr. Vida Zsuzsanna

neurológus, szomnológus

Miért hasznos az ENG/EMG vizsgálat a neurológiában?

A neurológiai vizsgálatok sorában többen találkozhattak már az ENG és az EMG megnevezésekkel, de kevesen tudják, valójában milyen vizsgálatra vonatkoznak a rövidítések, milyen esetekben érdemes ENG / EMG vizsgálatot végezni.  Dr. Torák Gyöngyi, a Neurológiai Központ neurológusa, neurofiziológus válaszolt a kérdésekre.

Izomgyengeség, érzészavar? COVID-19 utáni tünet is lehet

Az már egyre inkább közismert, hogy a koronavírus fertőzés a központi és a perifériás (környéki) idegrendszerre is hatással van. Utóbbi jellegzetes tünete az íz- és szaglásvesztés, azonban egyre többen tapasztalják az érző- és mozgató idegeket érintő panaszokat is. Dr. Mező Anita, a Neurológiai Központ neurológusa a COVID-hoz köthető neuropátia furcsa, nehezen azonosítható tüneteire hívta fel a figyelmet.

Dr. Torák Gyöngyi neurológus, neurofiziológus

Prima Medica Egészséghálózat